Büdös a kollégám!

Miért olyan nehéz személyes higiéniáról beszélni a másikkal?

 

Kommunikációs Megoldások

MINITANFOLYAM 3.

Miért olyan nehéz személyes higiéniáról beszélni a másikkal?

FIGYELEM:
A rituális vezetői és munkavállalói öngyilkosság harmadik legbiztosabb módja, ha nem beszéltek a kellemetlen dolgokról!

Most lehetőséged van arra, hogy az 1500 oldalas csapatépítő tréning tudásanyagunkból már 5-10 perc alatt megismerd saját magad és a csoportod részére alkalmazható technikát.

 

Manapság igen ritka a munkavállalói kultúrákban, hogy jó közösség gyűlik össze és dolgozik együtt, helyette sokkal inkább jellemző a szedett-vedett társaság, aminek a teljesítménye erősen ingadozik, gyakoriak  az összetűzések. Ilyenkor a cég munkatársait csak a céges szabályzat, egyéni félelmek és az év végi prémium tartja egyben, nem a csapatszellem.

 

Ha azt akarod, hogy a Te csapatod is átütő sikereket érjen el, és szívügyük legyen a cég, akkor légy az, aki változtat!

 

Íme a harmadik tanfolyam fejezetei!

Hogyan mondjam meg a kollégámnak, hogy zavar a testszaga?

Minitanfolyam 3.1.

Miért nem tudsz erről beszélni?
Az első részben a kommunikációt gátló érzelmek feltárásáról, irányításáról és ennek a problémának a hátterében álló okokról beszélünk röviden. 

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása

Minitanfolyam 3.2.

Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés

Minitanfolyam 3.3.

Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére. 

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika

Minitanfolyam 3.4.

Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.

Minitanfolyam 3.5.

A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Kezdjük is akkor a Minitanfolyamot egy megtörtént esettel:

Ha már olvastad ezt a sztorit, ugord át!

A munkatársaid között bizonyosan vannak olyanok akiknek a szagok már már elviselhetetlen terhet jelentenek.

Az alábbi valós tapasztalaton alapuló, néhány másodperc alatt átfutható szituációk a munkahelyi feszültség egy kínos, de nagyon is valós forrását tárgyalják:

Éva az asztal alatt kilép a cipőjéből. Egy fél perccel később a vele szemben dolgozó Mariann fészkelődni kezd, beleszimatol a levegőbe, mint aki egy zavaró szagra lett figyelmes. Miután megtalálja a forrását, kínosan ügyelve, hogy Éva észre ne vegye, az orrát eltakarva folytatja a munkáját. A figyelme inenntől több mint megosztott. Szinte alig tud a feladataira koncentrálni.

Péter a hónaljában átizzadt ingben hajol oda Ferenchez hogy bemutasson neki egy kalkulációt egy iratban. Ferenc kínosan igyekszik úgy pozícionálni magát, hogy a szag elviselhető maradjon. A Péter mondandójára alig tud figyelni, abból szinte semmit sem ért meg.

János lelkesen magyaráz Juditnak, de kissé közel áll a beszélgetőpartneréhez, aki önkéntelenül is hátrahúzza az arcát az intenzív szájszagtól kissé elfintordva. A beszélgetés bár fontos témákat érint, Judit részéről az elhangzottaknak csak a töredéke marad meg. 

Letölthető minitanfolyamunk azonnal alkalmazható megoldást kínál ilyen és ehhez hasonló munkahelyi kihívásokra. Most DÍJMENTESEN hozzájuthatsz:

Vajon mennyire tudunk zavartalanul a feladatainkra összpontosítani, ha rendkívül zavaró érzékszervi tehernek vagyunk kitéve?

Amennyiben Téged személyesen nem is érinti ez a probléma, a munkatársaid között bizonyosan vannak olyanok, akiknek a szagok már-már elviselhetetlen terhet jelentenek.

Vezetőként kötelességünk a megfelelő munkakörülmények megteremtése.

Az érzékszervi túlterhelés megosztja a figyelmet, akár teljes dekoncentrációt is okozhat, és így jelentősen csökkenti a munka hatékonyságát. Ennél sokkal nagyobb baj az a személyi konfliktus, ami akkor alakul ki, ha a kollégák nem teszik szóvá, és sokszor akkor is, ha nem megfelelően, de szóváteszik.

Szerinted hány olyan munkatársad lehet, aki a kollégái zavaró szagától vagy akár illatától szenved? Hasonlóan, vajon hány olyan munktársad van, aki pedig a „Büdös vagy!” láthatatlan szégyenpecsétjét viseli magán? Mindez csak azért, mert a csapat nem tudja hogyan kellene megfelelően kezelni az ilyen helyzeteket.  

Azonnali segítség a kevesebb mint egy-egy A4-es oldalon

A Minitanfolyamaink ereje pont a rövidségükben és gyakorlatiasságukban van. Egy-egy rész 2-4 perc alatt befogadható. Konkrétan alkalmazható módszerek, adaptálható mondatok, vezetői utasításminták és kontroll protokollok teszik akár azonnal alkalmazhatóvá.

 

Olvasd el most a “Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?!” című 5+1 részes Minitanfolyamot és öt egyszerű lépéssel kezdd el kiküszöbölni ezt a kommunikációs hibát.​

A NEM-ET MONDÁS KÉPTELENSÉGÉNEK VALÓDI ARCA

Minitanfolyam 2.1.

Miért nem tudsz nem-et mondani?
Az első részben a nem-et mondás problémájának hátterében álló beszélünk röviden. Ez a rész nagyon fontos lesz ahhoz, hogy értsd és lásd az IGEN kimondásának akadályait.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása

Minitanfolyam 2.2.

Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

https://grouptoteam.hu/minitanfolyam-02-3-az-elso-legfontosabb-technika-a-professzionalis-kerdezes/

Minitanfolyam 2.3.

Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére. 

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika

Minitanfolyam 2.4.

Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.

Minitanfolyam 2.5.

A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Hogyan Tovább?

Csapat vagy csak Csoport? 1.+1

Ez az egyik legfőbb különbség a fáradságos küszködés, a határidőkkel való szüntelen csúszás, és kollégákkal átélt feszültség miatt stresszelt hétköznapok és a jól végzett munka öröme, a mindeki elégedettségére szolgáló eredmények és a szinte élvezettel töltött munkanapok között.

Nézz utána hogyan tudunk Neked a továbbiakban is segíteni! 

Eljött a cselekvés ideje?

Kipróbálnád a csapatoddal?

Ha inkább szakértőkre bízod, és szeretnétek elsajátítani a technikákak egy élményalapú tréninggel, akkor most itt az idő és írj nekünk!

CSELEKVÉS

Üdv a csapatban!

Fábián Viktor és Várfalvi Balázs vagyunk, a GroupToTeam megálmodói és alapítói. Közösen több mint 35 év tapasztalattal a tréning és a csapatépítés területén.
Igazi örömteli élményekkel, begyakoroltatott tudáselemekkel és a vezetők támogatásával  segítünk minden munkacsoportnak, akik szeretnének igazi csapattá válni!

Szívből, szakmai és emberi elkötelezettséggel!

Csapatfejlesztés 4.0

Csoportból Csapat Építés
GroupToTEAM Élmények és Programok

Minden céges eredmény CSAPATMUNKA eredménye…

éve a tréning szervezésben és csapatépítésben

eddig elvégzett csapatépítők és tréningek száma

cégek száma, akik mellettünk döntöttek

TO TEAM

GROUP TO TEAM

1085 Budapest, Blaha Lujza tér 3.
Europeum Bevásárlóközpont
2. emelet

Telefon

(+36) 20 969 1800

EMAIL

iroda@grouptoteam.hu

Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu

GDPR adatvédelmi tájékoztató