Büdös a kollégám!
Miért olyan nehéz személyes higiéniáról beszélni a másikkal?
Kommunikációs Megoldások
MINITANFOLYAM 3.
Miért olyan nehéz személyes higiéniáról beszélni a másikkal?
FIGYELEM:
A rituális vezetői és munkavállalói öngyilkosság harmadik legbiztosabb módja, ha nem beszéltek a kellemetlen dolgokról!
Most lehetőséged van arra, hogy az 1500 oldalas csapatépítő tréning tudásanyagunkból már 5-10 perc alatt megismerd saját magad és a csoportod részére alkalmazható technikát.
Manapság igen ritka a munkavállalói kultúrákban, hogy jó közösség gyűlik össze és dolgozik együtt, helyette sokkal inkább jellemző a szedett-vedett társaság, aminek a teljesítménye erősen ingadozik, gyakoriak az összetűzések. Ilyenkor a cég munkatársait csak a céges szabályzat, egyéni félelmek és az év végi prémium tartja egyben, nem a csapatszellem.
Ha azt akarod, hogy a Te csapatod is átütő sikereket érjen el, és szívügyük legyen a cég, akkor légy az, aki változtat!
Íme a harmadik tanfolyam fejezetei!

Hogyan mondjam meg a kollégámnak, hogy zavar a testszaga?
Minitanfolyam 3.1.
Miért nem tudsz erről beszélni?
Az első részben a kommunikációt gátló érzelmek feltárásáról, irányításáról és ennek a problémának a hátterében álló okokról beszélünk röviden.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása
Minitanfolyam 3.2.
Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés
Minitanfolyam 3.3.
Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére.

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika
Minitanfolyam 3.4.
Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.
Minitanfolyam 3.5.
A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.
Kezdjük is akkor a Minitanfolyamot egy megtörtént esettel:
Ha már olvastad ezt a sztorit, ugord át!
A munkatársaid között bizonyosan vannak olyanok akiknek a szagok már már elviselhetetlen terhet jelentenek.
Az alábbi valós tapasztalaton alapuló, néhány másodperc alatt átfutható szituációk a munkahelyi feszültség egy kínos, de nagyon is valós forrását tárgyalják:
Éva az asztal alatt kilép a cipőjéből. Egy fél perccel később a vele szemben dolgozó Mariann fészkelődni kezd, beleszimatol a levegőbe, mint aki egy zavaró szagra lett figyelmes. Miután megtalálja a forrását, kínosan ügyelve, hogy Éva észre ne vegye, az orrát eltakarva folytatja a munkáját. A figyelme inenntől több mint megosztott. Szinte alig tud a feladataira koncentrálni.
Péter a hónaljában átizzadt ingben hajol oda Ferenchez hogy bemutasson neki egy kalkulációt egy iratban. Ferenc kínosan igyekszik úgy pozícionálni magát, hogy a szag elviselhető maradjon. A Péter mondandójára alig tud figyelni, abból szinte semmit sem ért meg.
János lelkesen magyaráz Juditnak, de kissé közel áll a beszélgetőpartneréhez, aki önkéntelenül is hátrahúzza az arcát az intenzív szájszagtól kissé elfintordva. A beszélgetés bár fontos témákat érint, Judit részéről az elhangzottaknak csak a töredéke marad meg.
Letölthető minitanfolyamunk azonnal alkalmazható megoldást kínál ilyen és ehhez hasonló munkahelyi kihívásokra. Most DÍJMENTESEN hozzájuthatsz:

Vajon mennyire tudunk zavartalanul a feladatainkra összpontosítani, ha rendkívül zavaró érzékszervi tehernek vagyunk kitéve?

Amennyiben Téged személyesen nem is érinti ez a probléma, a munkatársaid között bizonyosan vannak olyanok, akiknek a szagok már-már elviselhetetlen terhet jelentenek.
Vezetőként kötelességünk a megfelelő munkakörülmények megteremtése.
Az érzékszervi túlterhelés megosztja a figyelmet, akár teljes dekoncentrációt is okozhat, és így jelentősen csökkenti a munka hatékonyságát. Ennél sokkal nagyobb baj az a személyi konfliktus, ami akkor alakul ki, ha a kollégák nem teszik szóvá, és sokszor akkor is, ha nem megfelelően, de szóváteszik.
Szerinted hány olyan munkatársad lehet, aki a kollégái zavaró szagától vagy akár illatától szenved? Hasonlóan, vajon hány olyan munktársad van, aki pedig a „Büdös vagy!” láthatatlan szégyenpecsétjét viseli magán? Mindez csak azért, mert a csapat nem tudja hogyan kellene megfelelően kezelni az ilyen helyzeteket.

Azonnali segítség a kevesebb mint egy-egy A4-es oldalon
A Minitanfolyamaink ereje pont a rövidségükben és gyakorlatiasságukban van. Egy-egy rész 2-4 perc alatt befogadható. Konkrétan alkalmazható módszerek, adaptálható mondatok, vezetői utasításminták és kontroll protokollok teszik akár azonnal alkalmazhatóvá.
Olvasd el most a “Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?!” című 5+1 részes Minitanfolyamot és öt egyszerű lépéssel kezdd el kiküszöbölni ezt a kommunikációs hibát.


A NEM-ET MONDÁS KÉPTELENSÉGÉNEK VALÓDI ARCA
Minitanfolyam 2.1.
Miért nem tudsz nem-et mondani?
Az első részben a nem-et mondás problémájának hátterében álló beszélünk röviden. Ez a rész nagyon fontos lesz ahhoz, hogy értsd és lásd az IGEN kimondásának akadályait.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása
Minitanfolyam 2.2.
Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

https://grouptoteam.hu/minitanfolyam-02-3-az-elso-legfontosabb-technika-a-professzionalis-kerdezes/
Minitanfolyam 2.3.
Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére.

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika
Minitanfolyam 2.4.
Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.
Minitanfolyam 2.5.
A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Hogyan Tovább?
Csapat vagy csak Csoport? 1.+1
Ez az egyik legfőbb különbség a fáradságos küszködés, a határidőkkel való szüntelen csúszás, és kollégákkal átélt feszültség miatt stresszelt hétköznapok és a jól végzett munka öröme, a mindeki elégedettségére szolgáló eredmények és a szinte élvezettel töltött munkanapok között.
Nézz utána hogyan tudunk Neked a továbbiakban is segíteni!
Eljött a cselekvés ideje?
Kipróbálnád a csapatoddal?
Ha inkább szakértőkre bízod, és szeretnétek elsajátítani a technikákak egy élményalapú tréninggel, akkor most itt az idő és írj nekünk!
CSELEKVÉS
Üdv a csapatban!
Fábián Viktor és Várfalvi Balázs vagyunk, a GroupToTeam megálmodói és alapítói. Közösen több mint 35 év tapasztalattal a tréning és a csapatépítés területén.
Igazi örömteli élményekkel, begyakoroltatott tudáselemekkel és a vezetők támogatásával segítünk minden munkacsoportnak, akik szeretnének igazi csapattá válni!
Szívből, szakmai és emberi elkötelezettséggel!
Csapatfejlesztés 4.0
Csoportból Csapat Építés
GroupToTEAM Élmények és Programok
Minden céges eredmény CSAPATMUNKA eredménye…
éve a tréning szervezésben és csapatépítésben
eddig elvégzett csapatépítők és tréningek száma
cégek száma, akik mellettünk döntöttek
TO TEAM
Telefon
(+36) 20 969 1800
iroda@grouptoteam.hu
Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu