Trollok, vagy csak Érzéketlenek?!

Az agresszivitás kezelése munkahelyi környezetben

 

Kommunikációs Megoldások

MINITANFOLYAM 4.

Tanuld meg kezelni a munkahelyi agresszivitást és legyél az, aki nem lesz az Elefántok és Trollok áldozata.

FIGYELEM:
A rituális vezetői és munkavállalói öngyilkosság negyedik legbiztosabb módja, ha indulatokkal beszéltek a dolgokról!

Most lehetőséged van arra, hogy az 1500 oldalas csapatépítő tréning tudásanyagunkból már 5-10 perc alatt megismerd saját magad és a csoportod részére alkalmazható technikát.

 

Manapság igen ritka a munkavállalói kultúrákban, hogy jó közösség gyűlik össze és dolgozik együtt, helyette sokkal inkább jellemző a szedett-vedett társaság, aminek a teljesítménye erősen ingadozik, gyakoriak  az összetűzések. Ilyenkor a cég munkatársait csak a céges szabályzat, egyéni félelmek és az év végi prémium tartja egyben, nem a csapatszellem.

 

Ha azt akarod, hogy a Te csapatod is átütő sikereket érjen el, és szívügyük legyen a cég, akkor légy az, aki változtat!

Íme a harmadik tanfolyam fejezetei!

Munkahelyi Agresszivitás kezelése

Minitanfolyam 4.1.

Elefántnak vagy nyuszinak lenni.
A munkatársak részéről érkező negatív indulat leginkább az áldozatok körében emészt fel rengeteg érzelmi energiát teljességgel szükségtelenül. Nem szabad ennek a hatásait lebecsülni.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása

Minitanfolyam 4.2.

Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés

Minitanfolyam 4.3.

Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére. 

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika

Minitanfolyam 4.4.

Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.

Minitanfolyam 4.5.

A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Kezdjük is akkor a Minitanfolyamot egy megtörtént esettel:

Ha már olvastad ezt a sztorit, ugord át!

Elefántok akik simán beletaposnak a másik világába és nyuszik akik nem tesznek ez ellen semmit

Az alábbi valós eseményen alapuló kis intermezzo egy jó példa arra, hogyan mérgezi a munkahelyi agresszió egyik formája a munkatársainkat, miközben nagyaon is valóságosan hátráltatja egy projekt előrehaladását:

Éva már reggel óta szorong egy elvégzetlen feladat miatt, amikor megszólal a telefon. A főnök az, és Éva gyomrát azonnal összeszorítja egy enyhe, de határozott görcs.
“Biztos a jelentés miatt hív” – gondolja, és igaza lett.
A főnöke már másodszor kérdezi, hogy mikorra várható Béla jelentése, mert csak az alapján tudja megszervezni a már nagyon is esedékes megbeszélést.
“Béla nem válaszolt még az e-mailemere és a telefont sem veszi fel.” – válaszolja Éva némi bűntudattal, hisz annyira fél beszélni Bélával, hogy fel sem hívta.

“Értem…” – mondja a főnök, majd hozzáteszi:
“Esetleg átsétálnál hozzá Éva? Végülis csak két ajtóval van odébb…”
Ezzel bekövetkezett az, amitől Éva a leginkább tartott. Beszélnie kell Bélával. Éva habozik. A csend már-már kellemetlenné nyúlik, mire kelletlenül beleegyezik. “Köszönöm Éva” – mondja a főnök, bár nem érti Évá a kelletlenségét. Azért nem olyan nagy ügy átsétálni a szomszéd irodába… gondolja magában, de szó nélkül hagyja a dolgot.

Éva nagyot sóhajtva teszi le a telefont. Feláll és elindul Bélához. Amikor odaér az ajtóhoz mégsem kopog be, hanem inkább továbbsétál a mosdóhoz. A mosdó után ismét Béla irodájához indul, de valamilyen “furcsa” oknál fogva a büfében köt ki. A büfében összefut Mariannal. Ahogy megpillantja a barátnőjét hirtelen megvilágosodik! „EZ AZ!” mondja magában és azonnal megszólítja.
“Mariann de jó hogy látlak! Kérhetek tőled egy szívességet. Csak egy apróság, de nekem rengeteget segítene.”
Mariann készségesen várja hogy miről is lenne szó. “Bekopognál Bélához, és megkérdeznéd tőle, hogy mikorra készül el a jelentéssel?”
Mariann kissé értetlenül néz rá, de beleegyezik és már indul is.
Behajol a nyitott irodaajtón…
“Béla, hogy látod, mikor készülsz el az elemzéssel?” – kérdezi mosolyogva, mire Béla ledobja a kezében tartott tollat és hasztalanul erőltetett nyugalommal, valójában vibráló feszültséggel közli: “Megmondtam, hogy szólni fogok amint megvagyok. Szépen kérlek NE ZAKLASS ezzel… VAN ELÉG BAJOM ÍGY IS!”
Mariann az agresszivitástól kissé megfagyva megfordul és szó nélkül távozik.

Évához visszalépve csak ennyit mond. “Már értem hogy miért nem akartál vele beszélni.” Majd levonja a végkövetkeztetést: “Ez egy bunkó.”
Később a főnöknek harmadszorra is telefonálnia kellett a jelentés miatt. A dolognak az lett a vége, hogy saját maga beszélt Bélával.

Egy amúgy 2 perces kommunikációs helyzet egy szinte az egész napon átívelő bizonytalansági tényezővé és feszültségforrássá vált.

Letölthető minitanfolyamunk azonnal alkalmazható megoldást kínál ilyen és ehhez hasonló munkahelyi kihívásokra. Most DÍJMENTESEN hozzájuthatsz:

Indokolatlan agresszivitás! – Ha nem készítjük fel rá a munkatársainkat el is veszíthetjük őket.

A munkaköri légkör megromlásán túl konkrét hatékonyság csökkenéssel is számolni kell. A munkatársak kerülik egymást, önkéntelenül halogatnak olyan feladatokat, amelyek az agresszivitásra hajlamos kollégát érintik, de garantáltan megszűnnek élvezni a munkájukat.

Szerinted ez helyénvaló? El tudod képzelni, hogy különféle érzelmi túlreakciók milyen továbbgyűrüző hatásokat generálnak? Hogy látod? Érdemes lehet tenni ez ellen?

Két oldalról tudjuk kezelni a munkahelyi agressziót. Megfékezhetjük az agresszorokat, és felvértezhetjük az áldozatokat.

Azonnali segítség a kevesebb mint egy-egy A4-es oldalon

A Minitanfolyamaink ereje pont a rövidségükben és gyakorlatiasságukban van. Egy-egy rész 2-4 perc alatt befogadható. Konkrétan alkalmazható módszerek, adaptálható mondatok, vezetői utasításminták és kontroll protokollok teszik akár azonnal alkalmazhatóvá.

 

Olvasd el most a “Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?!” című 5+1 részes Minitanfolyamot és öt egyszerű lépéssel kezdd el kiküszöbölni ezt a kommunikációs hibát.​

Munkahelyi Agresszivitás kezelése

Minitanfolyam 4.1.

Elefántnak vagy nyuszinak lenni.
A munkatársak részéről érkező negatív indulat leginkább az áldozatok körében emészt fel rengeteg érzelmi energiát teljességgel szükségtelenül. Nem szabad ennek a hatásait lebecsülni.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása

Minitanfolyam 4.2.

Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés

Minitanfolyam 4.3.

Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére. 

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika

Minitanfolyam 4.4.

Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.

Minitanfolyam 4.5.

A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Hogyan Tovább?

Csapat vagy csak Csoport? 1.+1

Ez az egyik legfőbb különbség a fáradságos küszködés, a határidőkkel való szüntelen csúszás, és kollégákkal átélt feszültség miatt stresszelt hétköznapok és a jól végzett munka öröme, a mindeki elégedettségére szolgáló eredmények és a szinte élvezettel töltött munkanapok között.

Nézz utána hogyan tudunk Neked a továbbiakban is segíteni! 

Eljött a cselekvés ideje?

Kipróbálnád a csapatoddal?

Ha inkább szakértőkre bízod, és szeretnétek elsajátítani a technikákak egy élményalapú tréninggel, akkor most itt az idő és írj nekünk!

CSELEKVÉS

Üdv a csapatban!

Fábián Viktor és Várfalvi Balázs vagyunk, a GroupToTeam megálmodói és alapítói. Közösen több mint 35 év tapasztalattal a tréning és a csapatépítés területén.
Igazi örömteli élményekkel, begyakoroltatott tudáselemekkel és a vezetők támogatásával  segítünk minden munkacsoportnak, akik szeretnének igazi csapattá válni!

Szívből, szakmai és emberi elkötelezettséggel!

Csapatfejlesztés 4.0

Csoportból Csapat Építés
GroupToTEAM Élmények és Programok

Minden céges eredmény CSAPATMUNKA eredménye…

éve a tréning szervezésben és csapatépítésben

eddig elvégzett csapatépítők és tréningek száma

cégek száma, akik mellettünk döntöttek

TO TEAM

GROUP TO TEAM

1085 Budapest, Blaha Lujza tér 3.
Europeum Bevásárlóközpont
2. emelet

Telefon

(+36) 20 969 1800

EMAIL

iroda@grouptoteam.hu

Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu

GDPR adatvédelmi tájékoztató