Minitanfolyam 3/01

Hogyan mondjam meg a kollegámnak, hogy zavar a testszaga?

Group To Team

gátlások a kommunikációban

Mi az oka annak, hogy esetekben nehezen mondasz valamit ki?

Kommunikációs alapszabály:

az érzelmi tudatosság és az érzelmek irányításának képessége a tudatos kommunikáció alapja.

Miért olyan nehéz személyes higiéniáról beszélni a másikkal?

A másik ember személyes higiéniájáról beszélni általában nagyon kényes kérdés, mert:

– Azt gondolod, hogy ha a tapasztalásodat megosztod a másikkal, ezzel megbántod.
– Azt gondolod, hogy a tapasztalásod feltárásával konfliktushelyzetet teremtesz, és nem tudod majd kezelni.
– Úgy érzed, hogy bár szívesen megemlítenéd, de nincs igazán közöd hozzá, mert a Te tapasztalásodról van csupán szó.
– Félsz, hogy a probléma felvetésével elveszted a másik együttműködését.
Nincs módszered, amivel biztonsággal feltárhatnád a másik előtt a tapasztalásodat.

Melyik jellemző inkább rád? Esetleg több is?

Ha igen, akkor most itt a recept:

Bármelyik beállítódás húzódik is a háttérben, az nagyon megnehezíti a helyzet megoldását.

A legtöbb esetben azzal találkozunk, hogy a módszer hiánya okozza leginkább a helyzet megoldásának képtelenségét.

A megoldást támogató gondolkodásmód

A kényes kérdések kommunikációja sokkal egyszerűbb, ha úgy gondolsz a helyzetre, hogy ez a Te tapasztalásod, és így is kommunikálod a másik felé. Ebben az esetben az elmondottak nem értékítéletként hangoznak a részedről, ami segít a mondandód megfogalmazásában, a másik számára pedig elfogadhatóbb a mondandód.

A kényes kérdések kommunikációjának gyakorlati lépései

1.

A kommunikációt gátló érzelmek feltárása, irányítása

A probléma valójában nem a másik zavaró testszaga, hanem a helyzet feltárásának nehézsége. A kényes kérdések kommunikálásának fejlesztésében az első lépés a kommunikációt gátló érzelmek feltárása, az érzelmek irányítása, ami a tudatos kommunikáció választásának lehetőségét adja a számodra.

2.

Kérdések használata a helyzet tudatosítása, a lehetőségek feltárása érdekében

A kérdezés segít átvenned az irányítást a saját érzelmeid és gondolataid felett, valamint segíti a kommunikációs folyamat irányítását, információkhoz juttat.

3.

Figyelmes hallgatás a lehetőségek feltárása érdekében

A kérdéseket figyelmes hallgatás kell kövesse, melyben megérted a másik szándékait, indítékait, gondolatait, érzéseit. A saját érzéseid és gondolataid tudatosítása mellett ez lehetőséget ad a tudatos válaszadásra, a számodra megfelelő válaszok megtalálására.

4.

Együttműködő önérvényesítő kommunikáció

A saját magadról és a másikról rendelkezésedre álló információknak és a kiegyensúlyozott, tudatos érzelmi állapotodnak köszönhetően alkalmazni tudod a kommunikáció technikáit, azaz gondolataidat, tapasztalásodat a másik számára is elfogadható módon tudod megfogalmazni.

És akkor foglaljuk össze az eddigi technikákat:

– Valójában a gátlást kell feloldanod.

– Legyél tudatos.

– Használd és gyakorold a kényes kérdések kommunikációjának 4 pontos gyakorlati lépéseit!

 

A fenti négy lépés technikáit, módszereit, “hogyanját” nézzük át a minitanfolyam következő részeiben, hogy a gyakorlatban is azokra a dolgokra tudj nem-et mondani, amelyekre valóban szeretnél.

 

Növekvő eredményeket és örömteli együttműködést kívánunk a Csapatodnak,

 

Fábián Viktor
csapatépítés fejlesztő

Várfalvi Balázs
CMC, minősített vezetési tanácsadó

Az eredmények ára

Ez a minitanfolyam jelentős (gyakorlati) segítséget nyújt Neked és csapatodnak az egymás meghallgatásának mesterelésében. Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy a leginkább célratörő vezetők és csapataik szívesen vesznek igénybe profi külsős segítséget is.

Amennyiben Te is szeretnéd, hogy csapatod tagjai gyorsabban fejlődjenek egymás meghallgatásában, jelezd érdeklődésedet az alábbi űrlapon, hogy közösen megtalálhassuk a legmegfelelőbb GroupToTEAM programot a számotokra.

Eddig a bevezetés.

Olvasd tovább az 5+1 részes Minitanfolyamot!

Hogyan mondjam meg a kollégámnak, hogy zavar a testszaga?

Minitanfolyam 3.1.

Miért nem tudsz erről beszélni?
Az első részben a kommunikációt gátló érzelmek feltárásáról, irányításáról és ennek a problémának a hátterében álló okokról beszélünk röviden. 

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása

Minitanfolyam 3.2.

Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés

Minitanfolyam 3.3.

Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére. 

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika

Minitanfolyam 3.4.

Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.

Minitanfolyam 3.5.

A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Hogyan Tovább?

Csapat vagy csak Csoport? 1.+1

Ez az egyik legfőbb különbség a fáradságos küszködés, a határidőkkel való szüntelen csúszás, és kollégákkal átélt feszültség miatt stresszelt hétköznapok és a jól végzett munka öröme, a mindeki elégedettségére szolgáló eredmények és a szinte élvezettel töltött munkanapok között.

Nézz utána hogyan tudunk Neked a továbbiakban is segíteni! 

Hogyan tovább?

Mi legyen a következő lépés?

Ha eljött a cselekvés ideje

GROUP TO TEAM

1085 Budapest, Blaha Lujza tér 3.
Europeum Bevásárlóközpont
2. emelet

Telefon

(+36) 20 969 1800

EMAIL

iroda@grouptoteam.hu

Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu

GDPR adatvédelmi tájékoztató