Minitanfolyam 4/01

Sakálok, Elefántok és Trollok között

Group To Team

Erőszak a kommunikációban

Hogyan kezeld a másik agresszív viselkedését?

Kommunikációs alapszabály:

az érzelmi tudatosság és az érzelmek irányításának képessége a tudatos kommunikáció alapja.

Mikor beszélünk agresszív viselkedésről?

Első ránézésre fura lehet a kérdés, hiszen egyértelműnek látszik a válasz. Ha az agresszív viselkedésre és kommunikációra gondolunk, általában a haragos, emelt hangnemben, kiabálva, fenyegető testbeszéddel kommunikáló személy jut eszünkbe.
Pedig csendesen is lehet agresszív módon kommunikálni és viselkedni.

Akkor beszélünk agresszív viselkedésről és kommunikációról, ha valamelyik fél nem veszi figyelembe a másik fél szándékait, gondolatait, akaratát és érzelmeit.

Miért olyan nehéz az agresszív viselkedést kezelni?

Az érzelmi érintettség teszi nehézzé az agresszív viselkedésre és kommunikációra való tudatos, érdekeidnek és szándékaidnak megfelelő reakciót.
Az agresszív viselkedés és kommunikáció háromfajta érzelemvezérelt reakciót vált ki.

1.

Troll mondja Sakálnak

Az egyik eset, amikor az agresszív viselkedéssel szemben a másik fél is agresszívvá válik. Ilyenkor a két fél összecsattan, verbálisan biztosan, de lehetséges, hogy fizikailag is bántalmazzák egymást.

2.

Troll mondja a Nyuszinak

A másik eset, amikor az agresszív viselkedésre és kommunikációra a másik fél szándékai és érdekei feladásával, beleegyezően reagál. Elfogadja az agresszor követelését, behódol neki.

3.

Troll mondja a Struccnak

A harmadik érzelmi reakció az agresszív viselkedésre a megmerevedés, lefagyás. Ilyenkor az agressziót elszenvedő fél képtelen bármilyen reakcióra, csak jelen van az agresszorral szemben.

A fenti három válaszreakció bármelyikét is mutatod egy agresszív személlyel szemben, az eredmény minden bizonnyal eltér a vágyott, szándékaid szerinti állapottól.

Az agresszív viselkedésre és kommunikációra adott tudatos válasz adhat megfelelő megoldást az ilyen helyzetekben.

Tudatos válasz esetén már nem az érzelmeid irányítják a kommunikációdat és a viselkedésedet, hanem a helyzetet felismerve, kívülről rálátva, a helyzet egyes elemeit azonosítva, szándékaidnak, céljaidnak, érdekeidnek megfelelően tudsz megnyilvánulni az adott helyzetben.

Nézzük, milyen lépéseken keresztül tudsz tudatos maradni egy agresszív viselkedésű és kommunikációjú emberrel szemben:

Az agresszív kommunikációra adott tudatos válasz gyakorlati lépései

1.

Az agresszivitás megélésekor megjelenő érzelmek feltárása, irányítása

Az agresszivitással szemben megjelenő érzelmek felismerése és azonosítása, ezt követően az érzelmek irányítása, a tudatos kommunikáció választásának lehetőségét adja számodra.

2.

Kérdések használata a helyzet tudatosítása, a lehetőségek feltárása érdekében

A kérdezés segít átvenned az irányítást a saját érzelmeid és gondolataid felett, valamint segíti a kommunikációs folyamat irányítását, információkhoz juttat.

3.

Figyelmes hallgatás a lehetőségek feltárása érdekében

A kérdéseket figyelmes hallgatás kell kövesse, melyben megérted a másik szándékait, indítékait, gondolatait, érzéseit. A saját érzéseid és gondolataid tudatosítása mellett ez lehetőséget ad a tudatos válaszadásra, a folyamat tudatos irányítására.

4.

Az agresszivitás elvezetése együttműködő önérvényesítő technikákkal

A saját magadról és a másikról rendelkezésedre álló információknak és a kiegyensúlyozott, tudatos érzelmi állapotodnak köszönhetően alkalmazni tudod a szükséges kommunikációs technikákat a másik agresszivitásának elvezetésére.

A fenti négy lépés technikáit, módszereit, “hogyanját” nézzük át a minitanfolyam következő részeiben, hogy a gyakorlatban is azokra a dolgokra tudj nem-et mondani, amelyekre valóban szeretnél.

Növekvő eredményeket és örömteli együttműködést kívánunk a Csapatodnak,

Fábián Viktor
csapatépítés fejlesztő

Várfalvi Balázs
CMC, minősített vezetési tanácsadó

Az eredmények ára

Ez a minitanfolyam jelentős (gyakorlati) segítséget nyújt Neked és csapatodnak az egymás meghallgatásának mesterelésében. Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy a leginkább célratörő vezetők és csapataik szívesen vesznek igénybe profi külsős segítséget is.

Amennyiben Te is szeretnéd, hogy csapatod tagjai gyorsabban fejlődjenek egymás meghallgatásában, jelezd érdeklődésedet az alábbi űrlapon, hogy közösen megtalálhassuk a legmegfelelőbb GroupToTEAM programot a számotokra.

Eddig a bevezetés.

Olvasd tovább az 5+1 részes Minitanfolyamot.

Munkahelyi Agresszivitás kezelése

Minitanfolyam 4.1.

Elefántnak vagy nyuszinak lenni.
A munkatársak részéről érkező negatív indulat leginkább az áldozatok körében emészt fel rengeteg érzelmi energiát teljességgel szükségtelenül. Nem szabad ennek a hatásait lebecsülni.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása

Minitanfolyam 4.2.

Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés

Minitanfolyam 4.3.

Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére. 

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika

Minitanfolyam 4.4.

Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.

Minitanfolyam 4.5.

A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Hogyan Tovább?

Csapat vagy csak Csoport? 1.+1

Ez az egyik legfőbb különbség a fáradságos küszködés, a határidőkkel való szüntelen csúszás, és kollégákkal átélt feszültség miatt stresszelt hétköznapok és a jól végzett munka öröme, a mindeki elégedettségére szolgáló eredmények és a szinte élvezettel töltött munkanapok között.

Nézz utána hogyan tudunk Neked a továbbiakban is segíteni! 

Hogyan tovább?

Mi legyen a következő lépés?

Ha eljött a cselekvés ideje

GROUP TO TEAM

1085 Budapest, Blaha Lujza tér 3.
Europeum Bevásárlóközpont
2. emelet

Telefon

(+36) 20 969 1800

EMAIL

iroda@grouptoteam.hu

Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu

GDPR adatvédelmi tájékoztató