Minitanfolyam 2/01
A NEM -et mondás képtelenségének valódi arca
Group To Team
NEM? IGEN? Ez a két szó határozza meg az életedet!
Mi az oka annak, hogy esetekben nehezen mondasz NEM-et? Avagy miért nehéz a NEM és miért könnyű az IGEN.
A NEM-et mondás képtelenségének paradoxona:
Valójában minden helyzetben képes vagy nem-et mondani.
Minden helyzetben mondasz is nemet.
Vagy a saját fontosságaidra, vagy a másikéra.
Kommunikációs alapszabály:
az érzelmi tudatosság és az érzelmek irányításának képessége a tudatos kommunikáció alapja.
Miért nem tudsz nem-et mondani?
A nem-et mondás problémájának hátterében általában az alábbi tényezők valamelyike, vagy ezek kombinációja áll:
1/ Azt gondolod, hogy a nem-et mondással visszautasítod a másikat, és ezzel megbántod.
2/ Azt gondolod, hogy a nem-et mondással nem teljesíted a feladatodat megfelelően.
3/ Szeretnél megfelelni az elvárásoknak.
4/ Félsz a konfrontációtól.
5/ Segítő beállítódásod van, “jó” szeretnél lenni a másikhoz.
6/ Azt szeretnéd, hogy szeressenek.
Melyik jellemző inkább rád? Esetleg több is?
Ha igen, akkor most itt a recept:
Bármelyik beállítódás húzódik is meg a nem-et mondás képtelenségének a hátterében, biztos lehetsz benne, hogy érzéseid megcsalnak.
Ha a nem-et mondás okát egy szóval szeretnénk megfogalmazni, akkor az a
félelem.
Félelem a másik megbántásától, haragjától, nem tetszésétől, a szeretetlenségtől, az elfogadás hiányától, az elutasítástól.
A nem-et mondás gyakorlati lépései

1.
A nem-et mondás képtelenségét okozó érzelmek feltárása, irányítása
A nem-et mondás képességének fejlesztésében az első lépés a nem-et mondás képtelenségét, vagyis a számodra előnyös dolgokra való nem-et mondást okozó érzelmek feltárása, az érzelmek irányítása, ami a tudatos kommunikáció választásának lehetőségét adja számodra.

2.
Kérdések használata a helyzet tudatosítása, a lehetőségek feltárása érdekében
A kérdezés segít átvenned az irányítást a saját érzelmeid és gondolataid felett, valamint segíti a kommunikációs folyamat irányítását, információkhoz juttat.

3.
Figyelmes hallgatás a lehetőségek feltárása érdekében
A kérdéseket figyelmes hallgatás kell kövesse, melyben megérted a másik szándékait, indítékait, gondolatait, érzéseit. A saját érzéseid és gondolataid tudatosítása mellett ez lehetőséget ad a tudatos válaszadásra, a számodra megfelelő dolgokra való nem-et mondásra.

4.
Együttműködő önérvényesítő nem-et mondás
A saját magadról és a másikról rendelkezésedre álló információknak és a kiegyensúlyozott, tudatos érzelmi állapotodnak köszönhetően alkalmazni tudod a nem-et mondás technikáit, azaz válaszodat a másik számára is elfogadható módon tudod megfogalmazni.
És akkor foglaljuk össze az eddigi technikákat:
– Valójában minden helyzetben képes vagy nem-et mondani.
– Ha a nem-et mondás okát egy szóval szeretnénk megfogalmazni, akkor az a félelem.
– Használd és gyakorold a A nem-et mondás 4 pontos gyakorlati lépéseit!
A fenti négy lépés technikáit, módszereit, “hogyanját” nézzük át a minitanfolyam következő részeiben, hogy a gyakorlatban is azokra a dolgokra tudj nem-et mondani, amelyekre valóban szeretnél.
Növekvő eredményeket és örömteli együttműködést kívánunk a Csapatodnak,
Fábián Viktor
csapatépítés fejlesztő
Várfalvi Balázs
CMC, minősített vezetési tanácsadó
Az eredmények ára
Ez a minitanfolyam jelentős (gyakorlati) segítséget nyújt Neked és csapatodnak az egymás meghallgatásának mesterelésében. Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy a leginkább célratörő vezetők és csapataik szívesen vesznek igénybe profi külsős segítséget is.
Amennyiben Te is szeretnéd, hogy csapatod tagjai gyorsabban fejlődjenek egymás meghallgatásában, jelezd érdeklődésedet az alábbi űrlapon, hogy közösen megtalálhassuk a legmegfelelőbb GroupToTEAM programot a számotokra.
Eddig a bevezetés.
Olvasd tovább az 5+1 részes Minitanfolyamot!

A NEM-ET MONDÁS KÉPTELENSÉGÉNEK VALÓDI ARCA
Minitanfolyam 2.1.
Miért nem tudsz nem-et mondani?
Az első részben a nem-et mondás problémájának hátterében álló beszélünk röviden. Ez a rész nagyon fontos lesz ahhoz, hogy értsd és lásd az IGEN kimondásának akadályait.

Kezdd magaddal! Önmegfigyelés az érzelmek felismerése és irányítása
Minitanfolyam 2.2.
Ebben a leckében megismered a kommunikációs helyzetben megjelenő érzelmek feltárását. Pontosan leírjuk az önmegfigyelés és önreflexió eszközeinek a lépéseit.

az első legfontosabb technika: professzionális kérdezés
Minitanfolyam 2.3.
Ebben a részben a kommunikációs alapszabályt megtanítjuk alkalmazni és felkészítünk a kérdezés alaptörvényének megértésére.

Az akadályok elhárítása és a második legfontosabb technika
Minitanfolyam 2.4.
Mit tehetsz a meg nem hallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg Te meg nem hallgattad őket.

Együttműködő önérvényesítés. A megoldás technikái.
Minitanfolyam 2.5.
A következőkben nézzünk néhány alapvető kommunikációs technikát, melyeket a kérdezés az értő figyelem és a megoldás megtalálása során tudsz alkalmazni.

Hogyan Tovább?
Csapat vagy csak Csoport? 1.+1
Ez az egyik legfőbb különbség a fáradságos küszködés, a határidőkkel való szüntelen csúszás, és kollégákkal átélt feszültség miatt stresszelt hétköznapok és a jól végzett munka öröme, a mindeki elégedettségére szolgáló eredmények és a szinte élvezettel töltött munkanapok között.
Nézz utána hogyan tudunk Neked a továbbiakban is segíteni!
Hogyan tovább?
Mi legyen a következő lépés?
Ha eljött a cselekvés ideje
Telefon
(+36) 20 969 1800
iroda@grouptoteam.hu
Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu