Hogyan bánjunk nehéz
emberekkel?!

Kommunikációs Megoldások

MINITANFOLYAM 1.1.

Személyközi kommunikáció, konfliktuskezelés

FIGYELEM:
A rituális vezetői öngyilkosság első legbiztosabb módja, ha hagyod, hogy a munkatársak ne hallgassák meg egymást!

Most lehetőséged van arra, hogy az 1500 oldalas csapatépítő tréning tudásanyagunkból már 5-10 perc alatt megismerd saját magad és a csoportod részére alkalmazható technikát.

 

Manapság igen ritka a munkavállalói kultúrákban, hogy jó közösség gyűlik össze és dolgozik együtt, helyette sokkal inkább jellemző a szedett-vedett társaság, aminek a teljesítménye erősen ingadozik, gyakoriak  az összetűzések. Ilyenkor a cég munkatársait csak a céges szabályzat, egyéni félelmek és az év végi prémium tartja egyben, nem a csapatszellem.

 

Ha azt akarod, hogy a Te csapatod is átütő sikereket érjen el, és szívügyük legyen a cég, akkor légy az, aki változtat

 

Íme a tanfolyam fejezetei!

Amennyben szeretnéd felidézni, hogy miért is olyan fontos ez a téma fusd át ismét az alábbi kis esettenulmányunkat.

Miért fontos?

Minitanfolyam 1.

Az első két részben a meghallgatás fontosságáról, a meghallgatás akadályairól beszélünk röviden. Ez a felvezetés nagyon fontos, hogy értsd és lásd a meghallgatás lehetséges akadályait és a technikákat jól tudd alkalmazni.

A meghallgatás három gyilkosa

Minitanfolyam 2.

Ebben a leckében megismered a Versengő, célorientált, határozott vérmérsékletű Kolerikust, a vidám, kedves, bizalomgerjesztő, kapcsolatorientál Szangvinikust és a Versengő, célorientált, határozott vérmérsékletű  Kolerikust.

személyiségükből eredően nem-meghallgatók

Minitanfolyam 3.

Mit tehetsz a személyiségükből eredően nem-meghallgatókkal? A vérmérsékletükből nem meghallgatók két csoportba oszthatók:
a célorientáltak, és a szétszórtak.

Az érzelmileg eltérült állapotú

Minitanfolyam 4.

Mit tehetsz az érzelmi állapotból fakadóan nem meghallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg érzelmileg eltérült állapotban van. Hozd olyan állapotba, ahol kinyílik a füle.

a szituációból adódóan nem-meghallgatók

Minitanfolyam 5.

Mit tehetsz a szituációból adódóan nem-meghallgatókkal? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg a környezet nem megfelelő a meghallgatáshoz. 

Kezdjük is akkor a Minitanfolyamot egy megtörtént esettel:

Ha már olvastad ezt a sztorit, ugord át!

Íme egy tíz perces, 52.500 forintos kárt okozó beszélgetés anatómiája

Az alábbi rövid történet valós eseményeken alapul:

Péter épp befejez egy telefonbeszélgetést és szinte csak magának modja:
“Szeged-projekt… helyettesítés megoldva!”
Kilép az irodából, ahol összefut Mariannal.

A hölgy lelkesen, tele energiával csap le a férfira.
“Szia Péter! Jaj de jó hogy találkozunk. Nem akarok erőszakoskodni de nagyon kellene a megoldás a helyettesítésre”

“Szia Mariann! A szeged-projektre gondolsz?” kérdez vissza a férfi.
“Igen arra.” Válaszolja Mariann és anélkül hogy levegőt venne folytatja…
“Értened kell, hogy mindenképpen el kell utaznom jövő héten. Tudod mondtam, hogy…”
és belekezd egy részletes indoklásba, amelyet elmondott már azelőtt is. A szavai csak úgy árdnak, teljes határozottsággal és átéléssel.

Péter nagy levegőket véve igyekszik közbevágni. Újra meg újra szóra nyitja a száját, de esélye sincs megszólalni.
”Képzeld, sikerült…” – mondaná, de Mariann csak beszél és beszél.
“Megvan a megoldás…” – szúrja közbe, de a szavai lepattannak.
Aztán a szóáradat, ahogy kezdődött úgy egyszer csak véget is ér.
“Köszönöm hogy segítesz Péter! Hívj ha találtál helyetesítést.” – mondja Mariann és ugyanazzal a lendülettel hátat fordít és elviharzik.
Péter tátott szájjal néz utána és már csak önmagának mondja:

“Megvan a megoldás, már megszereztem a helyettesítést.” – aztán a fejét csóválva maga is útjára indul. “Már meg van oldva…”

Több mint 5 munkaóra a kukában!!!

Kérdések:

– Számszerűsíthető ez a kár?

– Szerinted hányszor ismétlődhet meg egy szervezeten belül hasonló láncreakció?

– Mariann hogyan éli ezt meg?

– És Péter?

Azonnali segítség a kevesebb mint egy-egy A4-es oldalon

A Minitanfolyamaink ereje pont a rövidségükben és gyakorlatiasságukban van. Egy-egy rész 2-4 perc alatt befogadható. Konkrétan alkalmazható módszerek, adaptálható mondatok, vezetői utasításminták és kontroll protokollok teszik akár azonnal alkalmazhatóvá.

 

Olvasd el most a “Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?!” című 5+1 részes Minitanfolyamot és öt egyszerű lépéssel kezdd el kiküszöbölni ezt a kommunikációs hibát.​

Miért fontos?

Minitanfolyam 1.

Az első két részben a meghallgatás fontosságáról, a meghallgatás akadályairól beszélünk röviden. Ez a felvezetés nagyon fontos, hogy értsd és lásd a meghallgatás lehetséges akadályait és a technikákat jól tudd alkalmazni.

A meghallgatás három gyilkosa

Minitanfolyam 2.

Ebben a leckében megismered a Versengő, célorientált, határozott vérmérsékletű Kolerikust, a vidám, kedves, bizalomgerjesztő, kapcsolatorientál Szangvinikust és a Versengő, célorientált, határozott vérmérsékletű  Kolerikust.

személyiségükből eredően nem-meghallgatók

Minitanfolyam 3.

Mit tehetsz a személyiségükből eredően nem-meghallgatókkal? A vérmérsékletükből nem meghallgatók két csoportba oszthatók:
a célorientáltak, és a szétszórtak.

Az érzelmileg eltérült állapotú

Minitanfolyam 4.

Mit tehetsz az érzelmi állapotból fakadóan nem meghallgatóval? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg érzelmileg eltérült állapotban van. Hozd olyan állapotba, ahol kinyílik a füle.

a szituációból adódóan nem-meghallgatók

Minitanfolyam 5.

Mit tehetsz a szituációból adódóan nem-meghallgatókkal? Kommunikációs alapszabály: addig nem hallgatnak meg, amíg a környezet nem megfelelő a meghallgatáshoz. 

A Megoldás

A “nem hallgatjuk meg egymást” kommunikációs hiba kiküszöbölése:

Az információáramlás hibái felesleges erőforrás felhasználást, bosszantó hibákat, anyagi veszteséget, az eredmények csorbulását, vagy elmaradását okozzák. A megfelelő információ áramlás az eredményes csapatműködés egyik elmaradhatatlan eleme.

Biztosan Te is találkoztál már olyan helyzettel, amikor a hibás munkavégzést, az ügyfél elégedetlenségét, a bevétel elmaradását vagy csökkenését, a feleslegesen végzett tevékenységeket valamilyen félreértés, vagy az információ átadás hiánya, hibája okozta.

Az információ áramlás hibái többnyire az alábbiak valamelyikéből adódhatnak:

1.

Szervezeten belüli információs rendszer hiányából.

2.

Az információs rendszer nem megfelelőségéből.

3.

A munkatársak szóbeli vagy írásos kommunikációjának elmaradásából.

A szóbeli kommunikáció alapvetően a kommunikációs folyamatban résztvevő személyek információcseréjét jelenti, melynek során a legideálisabb állapot, amikor a hallgatók fejében a beszélő szándékai szerinti információk jelennek meg a hallottak értelmezéseként.

A szóbeli kommunikáció nagyon kényes folyamat, számos tényező befolyásolja a beszélő által elmondottakat, és a hallgató értelmezését.

Ebben a kényes folyamatban az információ fogadása – azaz a meghallgatás – kiemelt szerepet kap, hiszen a beszélő alapvetően a saját rendszerén keresztül adja át az információkat, amely el van zárva a hallgató gondolataitól.

A beszélő és a hallgató közös felelőssége, hogy az információ átadás megfelelő legyen, a hallgató értelmezése egyezzen meg a beszélő által átadni kívánt gondolatokkal, információkkal.

A csapattagok közötti információcsere megfelelő meghallgatás nélkül szinte biztosan torzul, csorbul, vagy ellehetetlenül.

A csapat eredményessége érdekében feltétlenül szükséges, hogy a személyközi kommunikáció során az interakcióban résztvevők megfelelően meghallgassák egymást, jártassággal bírjanak az értő figyelem gyakorlatában.

Elsőre egyértelműnek és egyszerűnek hangzik, pedig korántsem az. Emiatt rontják el olyan sokan a napi gyakorlatban.

HOL VAN EBBEN A NEHÉZSÉG?

Hiszen a hallgatónak csak figyelnie kell a beszélőt, és minden tökéletesen működik… vagy mégsem?

Technika

Valójában a beszélőnek is, az információ átadás során értő figyelemmel kell lennie a hallgató felé, figyelve azt, hogy az átadott információk milyen reakciókat váltanak ki a hallgatóból, tudja-e követni az információk fonalát, a beszélő szándékai szerinti gondolatok jelennek-e meg a fejében.

TEchnika

A hallgatónak is gyakorolnia kell az értő figyelmet, jeleznie kell a beszélőnek, hogy követi az információkat, és alkalmanként összefoglalást kell adnia a megértett információkról, hogy a beszélő ellenőrizhesse a megértés megfelelőségét. 

Eljött a cselekvés ideje?

Kipróbálnád a csapatoddal?

Ha inkább szakértőkre bízod, és szeretnétek elsajátítani a technikákak egy élményalapú tréninggel, akkor most itt az idő és írj nekünk!

CSELEKVÉS

Üdv a csapatban!

Fábián Viktor vagyok Team Builder és kíváló tréner barátommal Várfalvi Balázssal segítünk minden munkacsoportnak, akik szeretnének igazi csapattá válni!

És ezt szívből tesszük!

Csapatfejlesztés 4.0

Csoportból Csapat Építés
GroupToTEAM Élmények és Programok

Minden céges eredmény CSAPATMUNKA eredménye…

éve a tréning szervezésben és csapatépítésben

eddig elvégzett csapatépítők és tréningek száma

cégek száma, akik mellettünk döntöttek

TO TEAM

GROUP TO TEAM

1085 Budapest, Blaha Lujza tér 3.
Europeum Bevásárlóközpont
2. emelet

Telefon

(+36) 20 969 1800

EMAIL

iroda@grouptoteam.hu

SZERZŐI JOGOK:

© Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által bejegyzett, Szerzői joggal védett szellemi termék kizárólagos weboldala.

Minden jog fenntartva! 2023 © grouptoteam.hu

WEBOLDALT ÜZEMELTETI:

(+36) 20 969 1800

iroda@grouptoteam.hu

CREATIVE INNOVATION KFT. │ 3526 Miskolc, Hunyadi János utca 26. B │ Adószám: 24192200-2-05 │ Magnet Bank: 16200144-18548248

Nyitvatartás: munkanapokon 10:00-16:00h

KÁRTYÁS FIZETÉS:

CSOMAGSZÁLLÍTÁSI MÓDOK:
Kövesd itt nyomon a FOXPOST csomagod:

Kövesd itt nyomon a GLS futárt: